DM 2011

DM 2011
Mads Conrad og Jonas Rasmussen ved Danmarksmesterskaberne 2011

fredag den 31. august 2012

Single eller double?

Profilbillede
Mikkel Kærsgaard - TSS
Som ungdomspiller har man altid spillet mellem 5-8 kampe når man var til turneringer. Dog finder man hurtigt ud af at dette ikke kan blive ved. Alderen omkring 18-21 gør en bevidst om at kampene er blevet hårdere, og intensiteten forhøjet markant.

Jeg har først i år valgt at jeg ikke vil spille herre single. Jeg vil fokusere 100 % på herre- og mixdouble. Dette er besluttet i samarbejde med min akademi træner Michael Kjeldsen. Mange har haft det nemt ved at beslutte hvorvidt de skulle fokusere på single eller double, der har jeg haft det svært da der ikke er en af kategorierne jeg er "dårlig" til.

Konkurrencen er rigtig stor indenfor single rækkerne, og jeg tror derfor jeg kan komme længere som doublespiller.

Jeg har til denne sæson fået en ny herredouble makker i Mikkel Kærsgaard fra Team Skælskør-Slagelse. Vi træner hårdt på vores double hver eneste morgen, så det bliver spændende at se om det kommer til at fungere optimalt. Jeg søger stadig en mixmakker, pigerne er ligesom pengene, de hænger ikke på træerne.

Første opgave bliver til AB Grand Prix stævnet i Aarhus imod Lasse Mølhede og Mathias Rud.

Denne kamp blev desværre tabt 18-21, 21-10, 17-21.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar